05. duben 2017
Tým Lékařů bez hranic, který poskytuje podporu urgentnímu příjmu v nemocnici Bab Al Hawa v syrské provincii Idlib, potvrdil, že symptomy pacientů z Khan Sheikhoun odpovídají vystavení neurotoxinu jako je například sarin.
 
Několik obětí útoku na město Khan Sheikhoun bylo přepraveno do nemocnice v Bab Al Hawa na syrsko-turecké hranici, tedy asi 100 km severně od města Khan Sheikhoun. Osm pacientů přijatých v této nemocnici vykazovalo symptomy odpovídající působení neurotoxinu jako je kupříkladu nervový plyn sarin – pacienti měli mimo jiné zúžené zorničky, svalové křeče a mimovolné vyprazdňování střev.
 
Tým Lékařů bez hranic poskytnul nemocnici léky a protijed k ošetření pacientů a také ochranné oblečení pro zdravotnický personál urgentního příjmu.
 
Kromě toho týmy Lékařů bez hranic navštívily i další nemocnice, kde zdravotníci ošetřovali oběti útoku. Tyto týmy poté uvedly, že oběti byly cítit po bělících prostředcích, což naznačuje tomu, že tito pacienti byli vystaveni chlóru.
 
Tyto zprávy silně napovídají tomu, že oběti útoku v Khan Sheikhoun byly vystaveny alespoň dvěma různým chemickým látkám.
 
Lékaři bez hranic provozují čtyři zdravotnická zařízení v severní Sýrii a dalších více než 150 jich podporují po celé zemi.
 
V tuto chvíli bohužel nemůžeme k tomuto útoku poskytnout žádné další informace.

Příbuzné články a publikace